/ Hår /

Ombre

 
Ni vet själva att jag på de senaste året/åren inte kunnat göra knappt någonting alls med mitt hår. Men när jag väl kan det och när jag väl ska klippa det så som jag vill ha det (förhoppningsvis i sommar) då är tanken att jag ska färga topparna så att de blir blonda.
 
Att jag fortfarande har kvar min naturliga (mörkblonda) hårfärg i hårbotten och en bit neråt, men att det som är nertill blir blondt, Så att det blir en ombre alltså. Som på bilden. Jag vet inte, ni kanske tycker att ombre inte längre är snyggt men jag tycker fortfarande att det är dö-läckert (Iallafall med brun utväxt som blir blond vid topparna). Men saken är den att jag aldrig har färgat och är så rädd rädd att göra det. Så frågan är dels om jag kommer våga det eller inte. Men eftersom att jag inte skulle färga håret som är närmast hårbotten så skulle jag inte få någon utväxt. 
 
Vilket är positivt för enda orsaken till varför jag inte färgat håret innan är för att jag inte skulle tåla att få utväxt. Jag skulle hata det, usch vad jag är emot utväxt. (Visst har jag slingat håret någon gång, med det blir inte riktigt samma sak med utväxten.)
 
X